Ahad, 19 Mei 2013

DR HAMID ARSHAT: PART 1

Kami decide nak wat rawatan dgn Dr Hmaid Arshat..mula2 call nak wat temujanji masa tu awal Januari 2013..nurse ckp dtg 16hb April 2013…tu diaaa…lama betui kan aku tunggu..gagah perkasa…huuuhuu

1st temujanji dgn Dr Hamid Arshat, 16 April 2013
Masa ni ketaq lutut..mengigil..hehe..duduk2 tggu tu baca majalah,,,selak selak tp xbaca pon…en somi tgk pon tergelakk…kami smpai awal gak, pkl 6pagi sbb takut sesat xjumpa jln..smpai awal kami tggu kat masjid berdekatan..suami solat, aku period masa nih,,,
smpai masa masuk jumpa Dr..Alhamdulillah…syukur sbb 1st temujanji dpt berjumpa dgn Dr Hamid sendiri...dlm bilik tu Dr Hamid ada n Dr Aimy pon ada…^^…yg buat TVS Dr Aimy…then, Dr Hamid tgk kat Screen je…Alhamdulillah…xla rasa malu sgt..Dr Hamid ckp aku Retroverted Uterus/RU dan ada endometriosis, Rahim bengkak cket…masa tu aku hari ke empat period tp darah dah kering..setiap kali period mmg terguling2 menahan sakit smpai kuar ayaq mata..huhu..Dr lukis2 kat kertas terangkan masalah yg aku hadapi ni…

….Pembedahan!!! ooooo makkk…terlopong jap..xsangka Dr suh bedah..utk betulkan Rahim n buang endometriosis..Dr kata selalunya org yg RU ni, mesti ada endometriosis..jadik kena betulkan Rahim ke depan..InsyaAllah endo xda n sengugut pon akan hilang..xda cara lain katanya…n sebelum ni pon aku ada baca kat blog2 TTCian yg mnghadapi masalah yg sama mcm aku ni, n ada yg Berjaya conceive slps pembedahn ni..n Dr Hamid Arshat adalah Doktor yg “berani” utk betulkan Rahim (4 me la kan) ..google2 baca facebook Dr Hamid…https://www.facebook.com/hamidarshat45 dan dia ada tulis tntg betulkan Rahim..

“Walaupun ramai para doktor dan pakar yang tidak setuju dengan pendapat saya membetulkan rahim dari kedudukkan Retroverted (menghadap tulang belakang) kpd kedepan/Anteverted ketika buat pembedahan utk merawat endometriosis, saya dapati prosedur ini berkesan mengurangkan senggugut dan meningkatkan kesuburan. Saya percaya rawatan dengan suntikan lucrin adalah sia2 dan membazir”

korang setuju x dgn kenyataan Dr ni? hmmm....

Kami xbg keputusan masa tu..kami mintak izin utk fikir jap…kami kluar mkn jap kat area damansara tu…bincang2 cket sbb if aku buat operation tu bnyk benda yg aku kena pk..tindakan pertama aku kena tipon sekolah dl, mintak izin dgn pengetua utk teruskan pembedahan ni n aku akan mc sebulan slps tu..pengetua bg green light…dan akhirnya kami setuju utk teruskan pembedahan…pembedahan tu esokkknyaa..17 April..huahuahua…cepatnya..Then, suami kena wat sperm test..Alhamdulillah, suami xda masalah..kami dpt tgk lg sperm tu berenang2…Subhanallah..cantik sperm tu...nurse ada terangkan cket ape kena buat sbg persediaan utk esok..aku kena puasa..balik tuuu..xtenteram hati..tp dpt tidur nyenyak..

ni dia kad rawatan...(:
nak p masak sat...^^ tunggu PART 2..menyusul petang  nti Insyallah...

1 ulasan:

  1. salam..saya pun ttc jugak dan syukur alhamdulillah dah berjaya pregnant selepas 2 bulan operate ngn dr hamid

    baca story saya kat syureinadiaries.blogspot.my

    BalasPadam

Pengikut