Rabu, 13 Ogos 2014

temujanji IVF 12/8/2014

Assalammualaikum...Alhamdulillah..berada di bulan IVF...

pada 12/8/2014 ada appoinmt doc. sepatutnya appoinmnt pada 15hb tapi memandangkan cik p datang awal 2 hari (9hb), mesej doc dan dia suruh datang 12hb pagi. macam biasa doc buat Tvs. dan untuk rekod hari tu:
  1. makan pil progynova sampai 13hb pagi sahaja. lepas tu dah tak perlu makan lagi.
  2. start stimulation pada 15hb 8. cucuk progyveris 2 kotak sehari pada pukul 6-8 pagi...sy nak cucuk pukul 6.15...senang kan solat subuh terus cucuk. takut tertido plak...
  3. next appoinmnt pada 19hb 8
  4. rush ke lppkn beli ubat. harga ubat ialah RM 6595.00...kalau ada pertambahan ubat progyveris 4 kotak selepas app 19hb tu, maka bertambah la lagi ongkosnya.. 4 kotak x RM350 = rm1400
  5. teruskan makan vitamin D, multivitamin dan asid folik...dan doc ingatkan jangan ambil suplement lain yang dia tak suruh...ok baikkkk...sy yg menurut perintah..

ya Allah...permudahkan lah ya Allah urusan kami sepanjang bulan IVF ini.

16 ulasan:

  1. Alhamdulillah noli da start ivf, moga dipermudahkan segalanya..Amin..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ameen...InshaAllah..terima kasih nuriz..

      Padam
  2. Noli... semoga semuanya dipermudahkan... amin..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ameen..terima kasih zarith..:))

      Padam
  3. Balasan
    1. tq ieda...semoga berjaya sampai ke akhirnya..^^

      Padam
  4. amin...amin...amin...ya rabb... smg dipermudahkan dan dbierikan kejayaan...

    BalasPadam
  5. Balasan
    1. Ameen...teima kasih sbb aminkan ^^ salam perkenalan Little Lizzy ^^

      Padam
  6. Amin. Semoga dipermudahkan & semoga berjaya Noli.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ameen...terima kasih bnyk pamela ^^ ^^

      Padam
  7. kawan2 semua...terima kasih sbb meng'amin'kan dan mendoakan perjalanan IVF kami berjalan lancar dan berjaya..semoga Allah berkati usaha kita semua..sy turut mendoakan kita semua beroleh zuriat yg soleh dan solehah dalam waktu terdekat ni..inshaAllah..love u all ^^

    BalasPadam
  8. Salam...sy betul2 trtarik dgn blog noli ni.. Sy ikut dr awal usaha noli utk prggy hingga la skang.. Sy ingat sy dah berusaha mcm2, tp bila sy baca ni... Baru sy tahu, usaha sy xseberapa sgt jika dibandingkan apa yg noli dah buat... Sy tringin utk jumpa pakar, tp masih x kesempatan kerana sy bukan dr keluarga berada.. N x mampu utk semua tu.. Sy doakan noli n suami mendapat perkhabaran gembira nanti.. Doakan sy juga... Smoga kita sama2 dpt merasai apa ibu2 lain rasa...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wassalam dear.salam perkenalan..amin amin amin..yetima kasih atas doa.dan.trima kasih sudi mmbaca blog noli ni..harap boleh jadikan panduan pd awak n org lain or kita share pglman masing2..usaha noli pon masih xseberapa kalau nk dibandingkan dgn org lain yg berkali2 buat iui dan ivf..ada 3, 4 kali buat laps...duit jgn ckp memang deras mcm air..noli pon kumpul duit nak buat treatmnt. Berjimat cermat.kat kepala ni mmg x pk perkara lain..shopping2 dah kurang...inshaAllah..kita usaha ea.inshaAllah akan smpai masanya utk kita nti..

      Padam
  9. Slm nak Tanya KNP ambil ubat do lppkn?. sy bercdng no buat prosedur ivf bln Nov sbb Dah mula cuti sekolah. Bercdg nk ambil dgn Dr Adilah. Good luck utk anda.

    BalasPadam

Pengikut